Bildexperten har som ambitionen att alltid ge hög service till våra kunder, och därför arbetar vi efter nedanstående köpvillkor. Vid frågor kontakta oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Beställning
Förutom reglerna i Distans och hemförsäljningslagen tillämpar Bildexperten att du inte kan ångra ditt köp efter du har skickat in beställningen, dvs. du kan inte ångra en lagd beställning eller skicka tillbaka bilder som levererats. Detta då våra produkter har tydlig personlig prägel och är spreciellt framtagna för er. Lag (2005:59) om distansavatl §11 undantag från ångerrätten. Är det något fel på dina produkter behöver ni göra en reklamation, se Reklamation.
All försäljning av bildprodukter sker via vår webshop. Vi tar inte emot beställningar via telefon eller mail. Vi förbehåller oss rättigheten att logga din IP-adress när du gör en beställning hos oss. Bildexperten behandlar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen GDPR. Tänk på att färgerna på den färdiga bildprodukten kan skilja sig från bilden du ser på din dator eller mobiltelefon. Vi arbetar dagligen med noggrant kalibrerade system för att se till att bildprodukterna får bästa möjliga färgresultat.
Priser
Alla priser är i SEK inkl. moms. Fraktkostnader redovisas innan du som kund bekräftar köpet.
Betalning
För oss är det viktigt att du som kund skall känna dig trygg med hur du betalar i vår webshop. Bildexperten använder därför Klarna som samarbetspartner för betalningar. Du kan välja betalning via Faktura, Delbetalning, Direktbetalning via bank eller Kortbetalning. Obs! Du måste vara myndig person över 18 år för att handla hos oss.
Betalning steg för steg:
Fraktavgift & Expeditionsavgift
Fraktkostnad och Expeditionsavgift tillkommer vid beställning.
Leverans
När vi emottagit din beställning är leveranstiden ca 8-10 arbetsdagar (helgdagar och postgång ej inräknade) innan du kan få dina bilder i brevlåda/brevinkast. Vid större beställningar där vi behöver skicka din beställning som skrymmande brev/paket skickas detta till närmaste Postombud. Tänk på att det då även kan tillkomma någon dag extra för posten att hinna skicka ut en avisering till dig. Vi skickar för närvarande endast produkter inom Sverige.
Transportskada
Om din vara kommer bort eller att du vid leverans upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du kontakta vår kundtjänst och anmäla detta till oss senast inom 14 dagar. Kontakt: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. för vidare instruktioner och tillvägagångssätt. Felaktig eller skadad vara måste reklameras till oss inom 14 dagar. Vid retur av en felaktig eller skadad vara står Bildexperten för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten.
Tänk på att om din vara skadas eller kommer bort, då du återsänder den till oss är du betalningsansvarig.
Force Majeure
Bildexperten är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.
Tvist
Bildexperten eftersträvar alltid att i största möjliga utsträckning lösa alla typer av reklamationer direkt med dig som kund.
Skulle vi däremot av någon anledning inte komma överrens så skall tvist gällande dessa villkor eller dess tillämpning avgöras i första hand av
allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller i andra hand av svensk allmän domstol med tillämpande av svensk lagstiftning.
Två månader anses som skälig tid att anmäla ett fel som upptäckts eller borde ha upptäckts.
ARN:
Box 174
101 23 Stockholm
Ni kan även hitta mer information på ARN, samt på Hallå Konsument
Övrigt
Bildexperten reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll.