FAQ - Vanliga frågor & svar - Skolfoto

Här nedan har vi samlat våra vanligaste frågor och passat på att svara på dem åt dig. Finner du inget svar på din fråga är du självklart välkommen att kontakta oss.


1. Vi har fått en fotolapp i samband med fotograferingen, vad gör vi med den?

- Inför fotograferingen inhämtar vi elevuppgifter från skolan för att kunna administrera årets fotografering.
Vi har försökt göra lappen så enkel som möjligt, med information om hur man går till väga för att ta del av årets bilder. På lappen finns det ifyllt kundnummer och bildkod.
Det vi behöver är sedan en registrering av ert mobilnummer och mailadress för att kunna administrera så ni kan ta del av bilderna via vår beställningssida.
Genom att registrera och ange sitt mobilnummer och sin mailadress hos oss kan man senare, när bilderna är klara, ta del av årets bilder.
Så snart bilderna finns tillgängliga på vår beställningssida, skickas ett mail ut till angiven mailadress vid registreringen.
Detta mail  innehåller inloggningsuppgifter som gör det möjligt att logga in och ta del av årets bilder via nätet.
Det kan ibland dröja några dagar innan mailet skickas ut.
Genom att registrera sig samtycker man till att vi behandlar era personuppgifter, läs mer om samtycke till lagring av personuppgifter HÄR.

2. Vi har fler än ett barn som fotograferas av er. Räcker det att vi skickar in/registrerar endast en lapp för att registrera oss?

- Nej, vi behöver ha in en registrering/samtycke per barn.
Det innebär att ni behöver skicka in en lapp per barn eller göra en registrering separat per barn via vår hemsida.
När bilderna är klara kommer ett mail skickas ut till den mailadress ni angivit i er registrering.. Ni kommer då att att kunna se alla era barns bilder samlade under samma inloggning. Ett undantag från detta kan vara om ni har barn på olika skolor som vi fotograferat på men vid olika tidpunkter.

3. Varför kommer inte bilderna hem för påseende?

- Vi skickar inga papperskopior för påseende. Bilderna finns tillgängliga på vår beställningsida för granskning. Det ökar valfriheten för dig som kund och vi sparar dessutom mycket på vår miljö. Undantag från detta gäller för Student och Examensbilder/Balbilder som vi efter inkommen beställning skickar direkt hem i brevlådan för påseende i 14 dagar med portofri retur.

4. Jag har inte fått någon faktura i mitt bildpaket?

- Faktura skickas separat med posten eller så har du redan betalat med annat betalningsalternativ vid beställningstillfället. Klarna, vår betalpartner erbjuder förutom faktura som betalningsalternativ även direktbetalning via bank, samt kortbetalning. Man kan även välja att delbetala sitt köp via Klarna. 

Undantag gäller för Student och Examensbilder/balbilder där faktura medföljer bildleveransen, betalningsvillkor på dessa är 14 dagar.

5. Har precis gjort klart min beställning men kommit på att jag glömt att beställa en bild. Kan jag gå in och ändra min beställning?

- Nej. Betalningen är redan genomförd och går ej att ändra eller lägga till produkter till den befintliga beställningen. Önskar du beställa fler bilder får du göra ytterligare en beställning.

6. Jag har loggat in och betalat men inte fått några bilder.

- Det kan ta upp till åtta (8) dagar innan bilderna kommer hem i brevlådan. Har du beställt mycket bilder eller någon specialprodukt som krävt att vi skickar din beställning som paket så kan det dröja någon extra dag för Posten att hinna skickat ut en avisering till dig. Om det har gått längre tid, vänligen kontakta kundtjänst.

7. På vilka sätt kan jag betala?

- Vi har valt Klarna som vår betalpartner för att hålla hög säkerhet vid betalning hos oss i vår webshop. Via Klarna kan du välja bland följande betalsätt:

Med faktura eller delbetalning. Direktbetalning via internetbank eller med betalkort/bankkort, VISA och MasterCard. Din bank kan i vissa fall kräva att du verifierar ditt betalkort innan köp, detta för att öka säkerheten vid internetköp.

8. Jag kan inte gå vidare från kassan. Vad är fel?

- Prova med att uppdatera webbsidan, eller starta om datorn och börja från början. Hjälper inte det, skicka en kopia på felmeddelandet till oss och dina kontaktuppgifter så försöker vi hjälpa dig så snart vi kan.

9. Vem kontaktar jag om jag har frågor om min faktura?

- Maila din fråga till oss så hjälper vi dig.

Frågor som rör din betalning får du kontakta Klarna direkt om.

10. Hur gör jag om jag tappat bort min faktura?

Fakturan mailas till din mailadress som du angav vid beställningen. Bifoga ditt referensnummer som finns på kvittot (mailet).

11. Hur gör jag för att beställa ytterligare bilder?

- Du kan enkelt beställa fler bilder genom att logga in med dina inloggningsuppgifter på vår beställningssida. Dina bilder sparas ca 12 månader på webben. Saknar du dina inloggningsuppgifter kan du kontakta oss så hjälper vi dig.

12. Vi har beställt digitala bilder i webbshoppen, hur och när levereras dem?

- Alla beställningar av digitala bilder hanteras av ett separat system. Det kan därför dröja några dagar innan leverans av dessa sker. Leverans sker sedan till den mailadress ni angav när ni checkade ut och betalade i webbshoppen.


Bildexperten
Box 142
501 13 Borås

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
08-533 340 90

Org.nr: 969771-6943
Momsreg. nr: SE9697716943SE


Bildexperten är medlem i branschförbundet SER och arbetar aktivt för Tryggt Skolfoto. Som konsument tipsar vi om tjänsten Hallå Konsument.

© COPYRIGHT 2008-2019 BILDEXPERTEN.SE ALL INFORMATION OCH BILDER PÅ BILDEXPERTEN.SE SKYDDAS AV UPPHOVSRÄTTSLAGEN.

X

Right Click

No right click